poniedziałek, 7 lipca 2014

Wprowadzam i nie pozwolę odejść!

Witam!
Nim przejdę do sedna sprawy, chciałam przeprosić za moją tymczasową nieobecność, ale jestem na wakacjach i nie mam dość czasu :3 Staram się jakoś to wszystko ogarnąć, ale na telefonie to dość trudna sprawa :)
Ale jaki jest powód dodania tego posta? Przecież nie chcę tylko się usprawiedliwiać...


No cóż. Na blogach coraz częściej pojawia się plagiat. Niektórzy spotykają się z tym częściej inni w ogóle.. Cóż to? To po prostu kradzież tekstu i podpisanie własnym nazwiskiem. Sama niestety doświadczyłam plagiatu i wiem co wtedy się czuję. Nie ma sposobu, żeby się przed tym uchronić :( Jestem wrogiem plagiatu i postanowiłam troszkę zawalczyć..
Stworzyłam Ścianę Wstydu..
No cóż może niektórym wydać się to idiotyczne i niepotrzebne, ale zaprę się nogami i łokciami, i dopóki będę tu adminować to to tu będzie.
Na czym to będzie polegało.. Musicie przesłać mi (kreciolekk2@gmail.com)  lub Stowarzyeniu (stowarzyszenie.dhl.blogspot.com)  maila z linkiem blogu osoby plagiatowanej i osoby, która ten plagiat stworzyła (muszą być dowody, bo ja sama Rzymu nie zbuduje :3) i w nagłówku wpisać PLAGIAT. Z taką osobą to ja już się zajmę :).  W kolumnie po lewej lub prawej stronie będzie lista osób-plagiatorów oraz linki ich blogów.
Mam nadzieje, że to pomoże w polskim blogowaniu i takie osoby nie będą już tego robić :)

Pozdrawiam i życzę udanych wakacji,
Ann :)

19 komentarzy:

  1. Szop się zachwycił!
    Popieram !!!
    Świetny pomysł!

    Pozdrawiam,
    PortElizabeth - Siostra Diabła

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki ma sens publiczne upokarzanie kogoś? Mój tekst też raz padł ofiarą plagiatu, co prawda małego, ale nie było problemu z wyjaśnieniem sprawy pokojowo, bez czegoś typu "Ściana Wstydu". To coś takiego Czarna Lista z mrocznych czasów onetu. Na pewno większość autorów, którzy dopuścili się plagiatu, a którym na spokojnie wyjaśni się całą sprawę i przedstawi "dowody", albo będzie się kajać, albo usunie blogaska, żeby nikt się nie dowiedział, że plagiatowali. Załatwianie sprawy w ten sposób - imho - mija się z celem i nie za dobrze o was świadczy. Wrzućcie na luz, to tylko opka i blogaski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama splagiatowana nigdy nie byłam, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo, poza tym ludzie bywają różni, a słyszałam o tak paskudnym postępowaniu, jak kontynuowanie plagiatu, pomimo upomnień, więc nie z każdym da się to tak prosto załatwić.
      Myślę, że ta lista jest całkiem dobrym pomysłem, ale bardziej w roli przestrogi niż napiętnowania. Pokazanie, że takie działanie nie jest fajne i w końcu wyjdzie na jaw, więc nie warto robić czegoś takiego.

      Ale swoją to za onetem tęsknię ;) Był jaki, był ale pomimo wszystko dobrze go wspominam.

      Usuń
    2. No cóż nie każdy ma tak ,,fajnie" i osoba, która skopiowała tekst nie zawsze bloga usunie. Byłam plagiatowana 2 razy przez tą samą ,,autorkę" . Za pierwszym razem gdy wróciłam jej uwagę - usunęła. Ale za drugim razem nie było tal fajnie - blog nadal jest, a autorka nie odpowiada na moje prośby skasowania bloga. Więc stąd ten pomysł :)
      Ann

      Usuń
    3. A niby dlaczego i z jakiej racji miałaby skasować bloga? Masz jedynie prawo prosić ją o to, by usunęła treści ściśle powiązanie z Twoim opowiadaniem. W moim przypadku ktoś splagiatował tytuł opka, niektóre zdania, ogólne podstawy pomysłu i po drodze znajdowało się wiele szczegółów, które przewijały się też przez mój tekst. Nie miałam żadnych podstaw, by bezceremonialnie prosić lub żądać od niej usunięcia wszystkiego, co nie miało żadnego związku z moim opkiem, więc tego po prostu nie zrobiłam. A ty nie masz żadnych podstaw, by chcieć, żeby usunęła bloga.

      Usuń
    4. Moze nie mam prawa, ale gdy na blogu nadal w KAŻDYM rozdziale jest coś (i uwierz, że duże jest to coś) to każda szanująca się autorka powinna walczyć o usunięcie przynajmniej plagiatu :3
      Masz całkowitą rację.
      Ann

      Usuń
  3. Myślę, że masz rację stwarzając taką ścianę wstydu. Skoro można splagiatować czyjąś pracę, a niektórzy są na tyle inteligentni, że włączają jeszcze moderację przy komentarzach.. To nie da się im nawet tego zarzucić.
    Ta ściana będzie przestrogą dla każdego. Jakieś konsekwencje z takiego zachowania trzeba wyciągnąć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie taka lista, to świetny pomysł. Właśnie zobaczyłam na niej opowiadanie, które ostatnio bardzo pochwaliłam... a które nagle dziwnie zniknęło... pochwaliłam plagiat :<

    OdpowiedzUsuń
  5. W pełni popieram Ścianę ! Tyle w temacie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam że to świetny pomysł i całkowicie go popieram. Cieszę się, że coś takiego stworzyłaś, ale mam jedno pytanie/propozycję. Tj.: Czy osoba, która dokona plagiatu zostanie usunięta ze Stowarzyszenia? Myślę, że to by było dobrym pomysłem, ale to tylko mój taki pomysł malutki ;)
    Życzę Ci miłych wakacji ;*
    Ściskam ;*
    s. ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł strasznie mi się podoba ;D

    P.S Gdzie zniknęło moje opowiadani pod tytułem Smak Słów, bo w aktualnych go nie ma?

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ściana wstydu to fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam ten sam problem co Paradise - mój blog nie wyświetla się w aktualnościach :(
    http://hgdm-baby-i-wait-for-you.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam prośbę :3
    Mój blog ma inny link.
    Istnieje możliwość zmiany?
    http://dramione-pani-weasley.blogspot.com/
    Z góry dzięki :D
    PaniWeasley

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym zgłosić plagiat, którego dokonała Nuśka Granger z bloga
    http://takie-tam-dramione.blogspot.com/. Splagiatowała miniaturkę "Ale i zakochała się..." autorstwa Folle z bloga http://together-until-the-death.blog.onet.pl/. Ostrzegałam ją, ale niestety usunęła mój komentarz pod ostatnim postem więc doszłam do wniosku, że wypada ten plagiat tu zgłosić.
    Pozdrawiam, MacDusia

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy