niedziela, 8 czerwca 2014

Głosowanie!

Hej.
Oddawanie prac dobiegło końca, więc czas na głosowanie. Mamy sześć drabble. Oto one (kolejność jest przypadkowa):

1. ( bez tytułu)
 Mapy uczę się na pamięć, prosta trasa, jeden cholerny, ostry zakręt. Kocham wyścigi samochodowe. Ta adrenalina krążąca w żyłach tuż obok endorfiny. Swiftness podchodzi do nas i zgarnia zakłady. Blondyna stoi przed nami i podnosi chorągiewki. Każdy przepuszcza tyle benzyny do silnika ile się da. Słyszymy ryk silników. Gdy słyszymy wystrzał, ruszamy. To proste, że jestem przed wszystkimi. Gaz, sprzęgło, dwójka, pięćdziesiąt, gaz, sprzęgło, trójka, dziewięćdziesiąt, gaz, sprzęgło, czwórka, sto sześćdziesiąt, hamulec, zakręt, gaz, gaz, sprzęgło, piątka, dwieście trzydzieści. Kocham to uczucie. Opuszczona chorągiewka. Tak właśnie. Hermiona Granger w sobotnią noc wymknęła się ze szkoły, by wygrać nielegalne wyścigi samochodowe.

2. Blizna
Przejechała po niej palcem, jak zwykle wzdrygając się z obrzydzenia. Nie wiedziała, po co sama się katuje, ale nie potrafiła inaczej. Chciała zapomnieć, pragnęła tego z całego serca, ale wystarczyło przypadkowe spojrzenie, aby wszystko wracało. Niby nic, jedna skaza na jej i tak nieidealnym ciele, a niesie za sobą tyle przykrości. Nie ważne ile minęło czasu, nadal boli tak samo. Nawet to, co przeżywała podczas tworzenia tego przekleństwa nie może się równać z tym, jak teraz cierpi jej psychika. Szlama - jedno na pozór błahe słowo, które potrafi zniszczyć człowiekowi życie, tak jak stało się to w przypadku Hermiony Granger. 

3. (bez tytułu)
Sposób na podryw autorstwa Dracon’a Malfoy’a:
- Flirciarsko puścić oczko, mrugnąć zalotnie, uśmiechnąć się seksownie – nie powodzenie, całkowite zignorowanie.
- Próba zagadania czytaj: podejście i powiedzenie masz fajne cycki, pójdziesz na kawę – nie powodzenie, duży siniak pod okiem.
- Próba podrzucenia jej szpiczaka, (którego swoją drogą trudno było znaleźć) by później bohaterskim czynem ją uratować – nie powodzenie, wiele kolcy na DOSŁOWNIE całym ciele.
- Próba dolania amortencji – zignorowane, chciałem jeszcze pożyć.
- Prośba o udzielanie korepetycji – nie powodzenie, cytując „Malfoy, nie potrzebne Ci korepetycje”
- Bycie sobą – powodzenie, ślub, dwójka dzieci i kot (ja wolę psy, ale Hermiona się uparła)

4. Kaprys
Dziesięć lat po wygranej Lorda Voldemorta.
Stała na ulicy, w tym samym miejscu co zawsze. Czekała na kolejny samochód, następnego klienta, niekończące się upokorzenie. Przegrała życie w momencie śmierci Harry’ego. Upadła tak nisko, że nie potrafiła się podnieść. Jednak raz w miesiącu ktoś przywracał jej nadzieję. Dawał chwilę ukojenia, aby później uciec w strachu przed konsekwencjami. Mimo to czekała na spotkanie z blondynem. Być może była tylko jego szkolnym kaprysem. Nie wiedziała, czy bawi go pomoc, czy kolejny upadek.
Za każdym razem powtarzała, że to nic nie da, nie ma po co wracać.
Za każdym razem czekała na jego powrót. 

5.(bez tytułu)
Gdy dowiedziałam się, że zostałam czarownicą, moje życie zmieniło się: trafiłam do Hogwartu i jestem szlamą Granger, a czystokrwiści  wypominają mi to. Zadufany w sobie kretyn i tchórzofretka Na czym to ja? Ach tak, Malfoy. Tak to szło. W wakacje chwaliłam się, że jestem najlepsza na roku i wszyscy mnie lubią, a w szkole płakałam po kątach.  Pokręcona sytuacja, no ale co zrobisz? Nic nie zrobisz.  Gdy kończyłam szkołę, cieszyłam się, że już nigdy nie zobaczę jego parszywej gęby, a teraz? Stoję na ślubnym kobiercu, by zostać jego żoną. No i niech mi ktoś powie, że życie nie bywa ironią?

6. Ona
 Jest piękna i wyrozumiała. Raczej łagodna, choć daje popalić. Wszystko zrozumie, nakłania mnie
do rozmów, przy niej nie muszę udawać mogę być po prostu sobą. I choć przyjaciele mówią "Draco, przestań. Przestań, stary ona cię zmienia. Na gorsze. Nie jesteś taki, jak kiedyś. Po prostu 
ją zostaw" to ja wiem, że się mylą, a ona jest dobra. Przecież to, że mnie rozluźnia  to nic złego,

czy to, że pomaga odpocząć, dodaje mi odwagi... Wiem, że jest dobra, najlepsza, ponieważ 
przy niej najzwyczajniej mogę mówić co chcę. Kiedy obejmuję ją dłońmi, kiedy wiem, że jest, stoi obok...

Ona, butelka Ognistej whisky.


Możecie głosować do 12 lipca. według własnego uznania wybieracie 3 prace i dajecie kolejno 1, 2 i 3 punkty. Żeby zagłosować trzeba być zalogowanym. Anonimowe głosy nie będą brane pod uwagę. Cóż życzę powodzenia wszystkim uczestniczkom.
Pozdrawiam, Ever.

29 komentarzy:

  1. 3 punkty - nr.3 - Sposób na podryw autorstwa Dracona Malfoya
    2 punkty - nr.6 - Ona
    1 punkt - nr.1 - Nielegalne wyścigi

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej mi się baardzo podobały wszystkie ;3
    3 punkty - nr.6 - Ona
    2 punkty - nr.3 - Sposób na podryw
    1 punkt - nr. 1 Nielegalne wyścigi

    OdpowiedzUsuń
  3. Drabble#3 - "Sposób na podryw autorstwa Dracona Malfoya" - 3 punkty
    Drabble#6 - "Ona" - 2 punkty
    Drabble#4 - "Kaprys" - 1 punkt

    OdpowiedzUsuń
  4. 3 punkty - "Nielegalne wyścigi"
    2 punkty - "Blizna"
    1 punkt - "Kaprys"

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czy mój głos się liczy.. Że przecież wiem kto co napisał, że ale uprzedzam, że oceniam według stylu i treści, a nie autora.
    No więc czytając zapisywałam sobie błędy oraz pochwały i czytając jej teraz stwierdzam, że ze nie mam prawa oceniać jeśli sama nie jestem ideałem.
    Ale próbowałam ocenić subiektywnie i oto oceny :
    nr. 1 - Nie robiło na mnie wrażenia. Po prostu nie mój deseń.
    nr. 2- totalnie nie mój gust. Za dużo emocji. nie odnalazłam się w niej
    nr. 3 Dobre. Podobało mi się ale to nie TO. Może dlatego, że czytam takie Drarry? :)
    nr. 4 - dobre. Chodź temat znany i nie dający mi nic nowego.
    nr. 5- :( czas! czas! Raz teraźniejszy raz przeszły. A mogło być tak pięknie
    nr. 6-lubię takie miniaturki. Że nagły wzrost akcji. Zwodzenie czytelnika. Dla mnie - bomba

    Więc dla mnie zdobywa :
    3pkt. - nr. 6
    2pkt. -nr. 3
    1pkt. - nr. 4
    Mam nadzieję, że nikogo nie skrzywdziłam. Wolałam powiedzieć wprost co mi się nie spodobało niż mówić że wszystkie były genialne. Wiem, że ze wszyscy autorzy włożyli wiele pracy w napisanie Drabble. Trzymam za wszystkich kciuki :)
    Ann

    OdpowiedzUsuń
  6. 3pkt.- nr.3
    2pkt.- nr.5
    1pkt.- nr.6

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm... Zastanówmy się... Według mnie zdecydowanie na 3 punkty zasługuje Drabble pod tytułem "Ona", 2 punkty dla trójki, a 1 punkt (choć uważam że mogłoby być również na drugim miejscu) dla "Blizny".
    Pozdrawiam,
    Trzymam kciuki
    No i miłego poniedziałku
    Swish

    Ps. Przepraszam za błędy. Telefon i ślepota po zmierzchu się kłania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. 3 punkty- nr 3
    2 punkty- nr 6
    1 punkt- nr 5

    OdpowiedzUsuń
  9. 3 pkt dla trójeczki bo jest zabawna :-)
    2 pkt dla szósteczki za miłość Draco do ognistej
    1 pkt dla jedyneczki bo kocham samochody

    OdpowiedzUsuń
  10. 3ptk: Nr 6
    2ptk: Nr 3
    1ptk: nr 2

    OdpowiedzUsuń
  11. 3 punkty - nr 4
    2 punkty - nr 1
    1 punkt - nr 6

    OdpowiedzUsuń
  12. 3 punkty - Drabble nr. 3 - Sposób na podryw autorstwa Dracon’a Malfoy’a.
    2 punkty - Drabble nr. 6 - Ona
    1 punkt - Drabble nr. 4 - Kaprys

    OdpowiedzUsuń
  13. 3 punkty - Drabble nr. 3
    2 punkty - Drabble nr. 1
    1 punkt - Drabble nr. 6

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chce pisać komentarz patrze a tutaj taka sama punktacja ;)

      Usuń
  14. 3 punkty - Drabble nr. 3
    2 punkty Drabble nr,1
    1 punkt - Drabble nr. 6

    OdpowiedzUsuń
  15. Drabble nr. 3 - 3 punkty
    Drabble nr. 5 - 2 punkty
    Drabble nr. 6 - 1 punkt

    OdpowiedzUsuń
  16. 3 punkty- nr. 3
    2 punkty- nr. 6
    1 punkt- nr. 4
    powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. 3 punkty - nr.3
    2 punkty - nr.6
    1 punkt- nr. 5

    OdpowiedzUsuń
  18. 3 punkty - nr.3
    2 punkty - nr.5
    1 punkt- nr. 6

    OdpowiedzUsuń
  19. 3 punkty - nr 6 <- bezsprzecznie. Najlepsze ze wszystkich. Autorko! Gratuluję, rozwaliłaś mnie.
    2 punkty - nr 4 <- za ostatnie zdanie, perełkę. Pomysł dobry, wykonanie też dobre. Spodobało mi się :)
    1 punkt - nr 3 <- byłoby pierwsze miejsce, ale te błędy... Gdy oddaje się jakąś pracę na konkurs należy mimo wszystko sprawdzić pisownię "nie" z różnymi częściami mowy. Nieco mnie to zirytowało, choć drabble same w sobie urzekające. Podsumowując - pomysł fenomenalny, wykonanie pozostawiające wiele do życzenia.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja daję tylko dwie oceny, bo tylko dwa opowiadania na jakąkolwiek zasługują. Reszta do śmieci, bo to niestety nie drabble (gatunek rządzi się swoimi prawami).
    Miałam lekki dylemat, której z historii dać trzy, a której dwa punkty, ale ostatecznie 3 punkty daję historii numer 1 - mile zaskakująca, bez rażących błędów. Numer 6 spycham na drugie miejsce za błędy interpunkcyjne, aczkolwiek pomysł z Ognistą jest interesujący, także również gratuluję ;)
    Jeżeli muszę jeszcze komuś dać ten jeden cholerny punkt (jeżeli nie, to proszę go nie dawać), to daję go numerowi 3. Ale serio, nic nie razi mnie bardziej, niż słowo "kolcy" w tej historii. Ludzie, jeśli nie jesteście pewni formy jakiegoś słowa, to zajrzyjcie do Google.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. nr 6 - 3pkt -> kategorycznie najlepsze :)
    nr 3 - 2 pkt -> zabawne, przyjemnie się czytało
    nr 1 - 1 pkt-> coś zupełnie innego niż zwykle.
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Numer 6 - 3pkt
    Numer 5 - 2 pkt
    Numer 3 - 1 pkt

    OdpowiedzUsuń
  23. Nr 6 - 3 punkty. Ciekawe i zaskakujące, to jest coś ^^
    Nr 3 - 2 punkty. Naprawdę zabawne :D
    Nr 2 - 1 punkt. Całkiem ładne i smutne ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. 3 punkty - nr 6. Zdecydowanie mój faworyt :)
    2 punkty - nr 3. Miło się czytało, i tyle.
    1 punkt - nr 1. Coś zdecydowanie innego.

    OdpowiedzUsuń
  25. 3pkt- nr.3
    2pkt- nr.6
    1pkt- nr.4

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy