poniedziałek, 28 października 2013

Wywiad z Princess!



W końcu udało mi się po dość długim czasie spotkać z Princess i przeprowadzić wywiad. Wiem, że długo to trwało, ale mam nadzieję, że było warto czekać. Princess to wspaniała osoba, z którą bardzo miło mi się rozmawiało. A o to efekty naszej współpracy:

Twoje opowiadanie w tym miesiącu zdobyło niezwykłą popularność. Skąd wzięła się chęć na pisanie bloga??

Chęć na pisanie bloga wzięła się właściwie z powietrza. Z fanfiction zetknęłam się już w kwietniu tego roku, kiedy zaczęłam czytać i pisać Fremione, ale jakoś nie przynosiło mi to radości. Za Her Draco zabrałam się w czerwcu pełna podziwu dla Dramione Nox i Dwóch Światów Venetii Noks. Postanowiłam spróbować w świecie ff ponownie.

No to właściwie odpowiedziałaś na moje dwa niezadane pytania. A czemu akurat ze wszystkich tematyka Potterowska??

Harry Potter był ze mną prawie od zawsze tak jak pisanie, więc oba fakty postanowiłam połączyć w jedno.

Nie ma to jak połączyć coś, co się lubi najbardziej w jedną całość. A myślałaś żeby spróbować napisać coś własnego??

                Opowiadania autorskie pisze jedynie do szuflady bądź dla przyjaciół. Najdłuższy czas, który poświęciłam dla tego typu projektu to aż dwa lata. Ale czasami bywa tak, że budzimy się ze świadomością, że to co napisaliśmy wczoraj jest beznadziejne i nie mamy zamiaru tego dłużej ciągnąć.

Oj sama tak mam bardzo często, więc doskonale rozumiem. A kierując się w stronę Twoich bohaterów. Czy jest ktos, kto jest Twoim największym faworytem? A może ktoś kogo najtrudniej jest ci opisać??

To dowaliłaś mi trudne pytanie! :D W moim opowiadaniu uwielbiam Ginny i Blaise'a za to jak zabawiają wszystkich w około i oczywiście główną parę, czyli Draco i Hermionę za to... Za to jacy są. Najciężej jest mi opisywać Lunę. Cóż, było kilka komentarzy, że za bardzo przeżywa rzeczy, na które kanoniczna Luna zupełnie nie zwracałaby uwagi. Ciężko też mi opisywać Krzywołapa, bo nigdy nie miałam kota i bardzo rzadko stykam się z tymi zwierzętami.

Mnie to właśnie najbardziej dziwi. Ponieważ piszemy opowiadanie Fan Fiction i to samo mówi przez siebie. A jaki jest Twój punkt widzenia??Gdyż to jest coś na co wiele osób nie zwraca uwagi. Zupełnie jakby trzymanie się kanonu było najważniejsze

nie wiem czy dobrze rozumiem to pytanie... mogłabyś je jakoś uprościć? 

To może, czym według Ciebie jest Fan Fiction?

FF to dla mnie alternatywna wersja historii, którą wszyscy znamy i kochamy. Mimo całego uwielbienia, które trzymam w sobie dla dzieła pani Rowling muszę przyznać, że nie wszystko mi się podoba. Właśnie dlatego zaczęłam pisać. Żeby przedstawić innym swoją wizję tej historii.

czyli po części zarzucanie, że nie trzymamy się kanonu mija się trochę z wizją Fan Fiction?

Według mnie tak.
A znowu wracając do Twojej historii. Gdybyś miała wybierać swojego ulubieńca między Draco i Hermioną? Kto by nim został i dlaczego?

Hmm... To trochę tak jakby wybierać pomiędzy ojcem a matką, no, ale cóż... Chyba jednak Hermiona. To z nią mam więcej wspólnego i bardzo dużo serca wkładam w tą postać. Częściowo jest jakby odwzorowaniem mnie. Draco... Draco po prostu jest. Co nie znaczy, że pogardziłabym takim Malfoy'em na wyłączność! :)

nie wiem skąd ja wiedziałam że właśnie to powiesz. Może dlatego że Malfoy to moja ulubiona postać. A może coś powiesz o bohaterach drugoplanowych? tych, których wykreowałaś z własnej wyobraźni? czy może zmienią coś w życiu znanych bohaterów? skąd się wziął pomysł na ich stworzenie?

Chodzi o bohaterów niekanonicznych tylko i wyłącznie?
Bo drugoplanowi to też Blaise, Ginny itp :)

znaczy dokładnie właśnie takich. tych stworzonych z Twojej własnej wyobraźni.

W moim opowiadaniu nie ma ich dużo, bo w sumie tylko dziesięciu, którzy odgrywają jakąkolwiek rolę. Pomysł zawsze brał się z zapotrzebowania. Jak to mówią, potrzeba matką bohate... znaczy, wynalazków. Najważniejszą rolę odgrywa tu Julie, która ma i będzie mieć dosyć znaczący wpływ na kanonicznych bohaterów mojego opowiadania. Jaki, nie będę zdradzać tym co jeszcze nie czytali. Panna Moore pojawiła się u mnie w głowie jako coś idealnego i pięknego. Można powiedzieć, że Julie jest tak piękna i idealna, że aż nienaturalna. Specjalnie ją przerysowałam. Tworząc ją, lekko wzorowałam się na Fleur Delacour. Alexander Brown, który odgrywa już mniejszą rolę, pojawił się w Her Draco, bo potrzebowałam jakiejś cholery, która razem z Astorią będzie starała się wszystko rozwalić. Babcia Hermiony, pani Rose, wzięła się od mojej babci. Również była krawcową i również tworzyła niesamowite rzeczy. Margaret... Szczerze, nie pamiętam skąd ją wytrzasnęłam. Chciałam stworzyć kogoś ważnego dla Hermiony z mugolskiego świata. Rodzina Julie jak i Wormflower, czy rodzice Hermiony wzięli się ze zwykłego zapotrzebowania.

czyli trochę wzorujesz się na swoim własnym świecie i otoczeniu. A jaka właściwie jest Princess prywatnie? Może napiszesz kilka słów o sobie?

Jestem kimś, kto stara się nie przykuwać uwagi, ale jednak mu to nie wychodzi. Kiedyś byłam szarą myszką, która wszystko skrywała w sobie i starała się nie wychylać, żeby, nie daj Boże, komuś podpaść. Skończyłam z tym i wyrażam swoje zdanie czasami aż nazbyt pewnie. Przez to mam bardzo wielu wrogów i ogromna liczna osób mnie nie trawi. Mam kilku zaufanych przyjaciół, z którymi lubię spędzać czas i starczy. Nie potrzebuję hordy zwolenników. Albo się mnie lubi albo nie. Niektórzy podziwiają mnie za odwagę i pewność siebie, a inni mają ochotę wyrzucić mnie przez okno. Moje pasje mogę wyrazić w skrócie PMP - Pisanie Muzyka Psy. Nie wyobrażam sobie życia bez tych rzeczy.

Czemu psy, a nie koty?

Psy były ze mną zawsze i mam to uwarunkowane niemal genetycznie xD Wywodzę się z rodziny psiarzy, a styczność z pierwszym psem w swoim życiu miałam zaraz po przyjeździe ze szpitala do domu po moim narodzeniu.

A na zakończenie może Twój blog zdobył w tym miesiącu największą popularność. Gdzie tkwi główny przepis na sukces? Coś sprawdzonego, czy może masz swój własny? Co byś poradziła wchodzącym autorom?

Główny przepis na sukces to dobry kontakt z czytelnikami, pomysł na opowiadanie i poprawność językowa. Czasami warto przysiąść nad tekstem i postarać się poprawić błędy interpunkcyjne. Jeżeli nie mamy na to czasu możemy zatrudnić betę. Ja wolę robić to sama. Kontakt z czytelnikami tworzy pewnego rodzaju przywiązanie do historii, którą piszemy. Pomysł jest sprawą indywidualną. Kiedy piszę, często myślę o sytuacjach, które wydarzyły się w ciągu mojego dnia. Niektóre z nich można zgrabnie wplątać w ff. Moja główna rada to: Nie poddawać się!

Nie poddawać się to powinno być główne hasło wielu autorek, które niestety szybko rezygnują. Może coś masz chęć jeszcze dodać od siebie? Coś, co nie było powiedziane wcześniej, a o czym chciałabyś wspomnieć?

Chciałam przede wszystkim podziękować wszystkim moim czytelnikom. Wcale nie tak dawno przekroczyliście barierę 100 tysięcy wyświetleń, 1000 komentarzy i 100 obserwatorów, co jest dla mnie nieziemskie i wręcz nierealne. Podziękować za to, że na mnie głosowali, że czytają, że zostaną do końca. Nie tylko końca Her Draco, ale i całej mojej blogowej kariery. Ostatnią rzeczą, którą chciałabym dodać to gratulacje. Dla Sheireeen, Icamny i wszystkich, który brali udział w konkursie. Oby tak dalej, bo jesteście nieziemscy! Oraz serdeczne podziękowania dla redakcji Stowarzyszenia.

Ja również bardzo za przeprowadzony wywiad i życzę powodzenia w pozostałych twoich pomysłach cokolwiek przyjdzie ci do głowy, abyś odniosła taki sam sukces jak teraz!


Już wkrótce rusza kolejna edycja naszego konkursu miesiąca!

6 komentarzy:

  1. Fajny wywiad mi się podobał ^^
    O kilku rzeczach się dowiedziałyśmy od niej i w ogóle ^^
    Mam nadzieję, że Princess jak i inne blogerki, których historie są przecudne, nie przerwą od razu swojej kariery blogerskiej ^^ Życzę Wam dalszych sukcesów!

    Pozdrawiam!

    ~ Pure - Blood Princess

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny wywiad <3 Nie czytałam jej bloga, ale może się za to zabiorę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję wygranej ! Osobiście nie czytałam bloga Princess, ale chyba się za to jednak zabiorę ;)

    Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam...

    Chuda :***

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tego bloga.
    Wywiad jest świetny.
    M.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy